|
Numar curent
Volumul 15 (2024), Nr. 1
|
Dezvoltarea tehnologică și domenii de studiu ale tehnologiei 6G The technological development and study areas of 6G technology Alexandru BADEA, Adrian Ioan MUNTEAN, Felicia Elena BIBIRE, Constantin BIBIRE
În ceastă lucrare se face un studiu cu privire la evoluția tehnologiei de comunicații mobile 5G, care presupune dezvoltarea 5G spre 6G, prin angrenarea societății și viziunea asupra lumii din anii 2030 și analizează cerințele, cazurile de utilizare și aspectele tehnice.
Deoarece 5G este de așteptat să fie utilizată într-o mare varietate de domenii industriale în viitor, este de dorit să se efectueze cercetări pentru ca dezvoltarea acesteia să privească dincolo de 5G, ținând cont de tendințele viitoare ale pieței, nevoile, problemele sociale și evoluția tehnologică. Dorim să credem că se va îmbunătăți și mai mult performanța caracteristicilor 5G de „viteză mare și capacitate mare”, „latență scăzută” și „conexiuni multiple” prin avansarea în continuare a tehnologiei wireless și dezvoltarea benzilor de înaltă
frecvență, extinderea zonei de comunicație către cer, mare, spațiu, unde a fost dificil să se creeze o gamă largă de zone de comunicare, realizarea consumului de energie ultra-scăzut și a comunicării cu costuri reduse pentru a realiza o societate durabilă pentru a extinde în continuare aplicațiile industriale. Domeniile de studiu sunt provocarea noilor tehnologii în comunicațiile mobile, cum ar fi „comunicații de înaltă încredere” și „multifuncționalitatea
sistemelor de comunicații fără fir” și să continuarea promovării pentru cercetarea și dezvoltarea evoluției 5G și a tehnologiilor și cazurilor de utilizare wireless 6G. In this paper is made a study about the evolution of 5G mobile communication
technology, which involves the development of 5G towards 6G, by engaging society and the world view of the 2030s, and analyzes the requirements, use cases and technical aspects. As 5G is expected to be used in a wide variety of industrial fields in the future, it is desirable to conduct research for its development to look beyond 5G, taking into account future market trends, needs, social issues and evolution of technologies. We would like to believe that the performance of 5G features of "high speed and high capacity", "low latency" and "multiple
connections" will be further improved by the further advancement of wireless technology and the development of high frequency bands, the expansion of the communication area to sky, sea, space, where it has been difficult to create a wide range of communication areas, the realization of ultra-low power consumption and low-cost communication to realize a sustainable society to further expand industrial applications. The fields of study are to challenge new technologies in mobile communications, such as "high-reliability
communications" and "multifunctionality of wireless communications systems", and to continue to promote the research and development of 5G evolution and 6G wireless technologies and use cases. The technological development and study areas of 6G technology
Considerații asupra sistemului de stocare si transport a produselor ambalate, pentru sistemul de vânzare inovativ eficient energetic SVIEE-C Considerations on the storage and transport system of packaged products for the innovative energy-efficient vending machines SVIEE-C Adrian Bizgan, Mihail Savaniu, Oana Tonciu
Automatele de vânzare a produselor calde devin din ce in ce mai populare in comerțul cu amănuntul. In contextul global al reducerii consumului de energie si al utilizării energiilor alternative, am proiectat si realizat un automat de vânzare independent energetic pentru produse calde denumit SVIEE - C. Automatele de vânzare independente energetic au in componenta mai multe sisteme, sistemul de livrare a produselor are un rol important in bilanțul energetic al automatului. In vederea optimizării consumului acestuia, am realizat un simulator, intr-un mediu de proiectare 3D si utilizând un soft pentru analiza miscarii sistemelor mecanice am apreciat puterea absorbita de acesta. Lucrare prezinta simulatorul utilizat in analiza sistemului de descărcare a produselor
ambalate in caserole in cazul automatelor de vânzare independente energetic pentru produse calde si rezultatele obtinute in cazul rularii acestuia pentru scenariu de lucru normal in functionare. Vending machines for hot food are becoming increasingly popular in retail. In the global context of reducing energy consumption and using alternative energies, we have designed and developed an energy independent vending machine for hot products called SVIEE - C. Energy independent vending machines have several systems in their component, the product delivery system plays an important role in the energy balance of the machine. In order to optimize its consumption, we have developed a simulator in a 3D design environment and using a software for the analysis of the movement of mechanical systems we have estimated the power absorbed by it. The paper presents the simulator used in the analysis of the unloading system of packed products in crates in the case of
energy independent vending machines for hot products and the results obtained in case of running it for normal working scenario in operation. Considerations on the storage and transport system of packaged products for the innovative energy-efficient vending machines SVIEE-C
Studiul analitic al stărilor de solicitare într-o placă circulară plană, cu extindere restrânsă şi un racord central Analytical study of stress states in a plane circular plate with restricted expansion, and a central connection Gheorghe Cosmin CIOCOIU, Radu I. IATAN, Nicoleta SPOREA, Ion DURBACĂ, Ionuţ CHERCIU
În structura echipamentelor pentru procese industriale există combinaţii între plăci plane şi racorduri pentru alimentarea cu substanţe destinate prelucrării sau evacuării acestora. În articolul de faţă se are în vedere o combinaţie între o placă circulară cu extindere redusă, fixată la o manta cilindrică şi un racord cilindric, poziţionat central. În această situaţie se propune elaborarea unui
studiu analitic pentru evaluarea stărilor de tensiuni în îmbinările respective. In the structure of the equipment for industrial processes there are combinations between flat plates and connections for the supply of substances intended for their processing or evacuation.
The present peaper considers a combination between a circular plate with reduced expansion, fixed to a cylindrical shell and a cylindrical connection, positioned centrally. In this situation, it is proposed to develop an analytical study for the evaluation of the stress states in the respective joints. Analytical study of stress states in a plane circular plate with restricted expansion, and a central connection
Riscuri asociate pericolelor în circulaţia trenurilor Risks associated with hazards in train traffic George DUMITRU, Mirel UNGUREANU, Radu Teodor COSTACHE, Elisabeta CRĂCIUN BOJE, Victor Mihai POPA, Alexandra Simona DRAGNEA
Riscurile asociate pericolelor, încadrarea acestora, analizarea şi identificarea
măsurilor de ţinere sub control, sunt etape specifice activităţii de audit. Evaluarea riscurilor presupune identificarea tuturor factorilor de risc din sistemul analizat si cuantificarea dimensiunii lor pe baza combinaţiei dintre doi parametrii: gravitate şi frecvenţă, obţinându-se astfel niveluri de risc parţial pentru fiecare factor de risc, respectiv niveluri de risc global
pentru întreg sistemul analizat. Securitatea este definită ca faptul de a fi la adăpost de orice pericol, iar riscul reprezintă posibilitatea de a ajunge într-o primejdie, pericol potenţial, securitatea şi riscul fiind două noţiuni abstracte, contrare, care se exclud reciproc, iar „estimarea explicită a riscurilor” reprezintă un principiu care este folosit frecvent în cazul
schimbărilor complexe sau inovatoare. De asemenea, auditul este o examinare profesională a unor informații cu scopul de a exprima o opinie responsabilă și independentă în raport cu un anumit standard. Etimologic, noţiunea de audit survine din limba latină în care, prin auditum se înţelege sensul de ascultare. Acest demers face referire la acţiunea de ascultare şi ulterior de anchetare la al cărei final, se impune sugerarea unor soluții de rezolvare sau de îmbunătăţire. În acest sens, auditul permite aportul unui raționament motivat și independent. The risks associated with the dangers, their framing, analysis and identification of control measures, are specific stages of the audit activity. Risk assessment involves the identification of all risk factors in the analyzed system and the quantification of their size based on the combination of two parameters: severity and frequency, thus obtaining partial risk levels for each risk factor, respectively global risk levels for the entire analyzed system.
Security is defined as the fact of being safe from any danger, and risk represents the possibility of getting into danger, potential danger, security and risk being two abstract, opposite (antagonistic) notions, which are mutually exclusive, and "estimating explicit risk assessment" is a principle that is frequently used in the case of complex or innovative changes. Also,
auditing is a professional examination of information with the aim of expressing a responsible and independent opinion in relation to a certain standard. Etymologically, the notion of audit comes from the Latin language, where auditum means listening. This approach refers to the action of listening and later to the investigation, at the end of which, it is necessary to suggest
solutions or improvements. In this sense, the audit allows the contribution of a reasoned and independent reasoning. Risks associated with hazards in train traffic
Aspecte privind livrarea produselor reci, în cazul sistemului de vânzare inovativ, eficient energetic SVIEE-R Aspects of cold product delivery for the innovative, energyefficient SVIEE-R vending machine system Mihail Savaniu, Oana Tonciu, Adrian Bizgan
Automatele de vânzare a produselor reci sunt utilizate frecvent in comerțul stradal.
Necesitatea actuala de reducere consumului de energie si de utilizare a energiilor alternative, a condus la proiectarea si realizarea unui automat de vânzare independent energetic pentru produse reci, denumit SVIEE - R. O etapa in proiectarea SVIEE -R a constat in identificarea unor soluții eficiente funcțional si energetic pentru sistemul de livrare a produselor reci. Sistem
care are un rol important in bilanțul energetic al automatelor de vânzare independente energetic a produselor reci. Identificarea unei soluții optime este posibila prin utilizarea unui simulator construit intr-un mediu de proiectare 3D si utilizând un soft care permite analiza sistemelor mecatronice. Simulatorul construit si rulat in mediu virtual, simulator prezentat in lucrare, a permis determinarea unei corelații intre puterea necesara motorului de acționare a
sistemului si încărcarea cuvei de livrare cu produse reci. Simulatorul a permis verificarea ergonomiei zonei de livrare a produselor reci in cazul automatului de vânzare independent
energetic Vending machines for cold products are frequently used in street vending. The
current need to reduce energy consumption and use alternative energies led to the design and development of an energy independent vending machine for cold products, called SVIEE - R.
One step in the design of SVIEE - R was to identify functionally and energy efficient solutions for the cold product delivery system. This system plays an important role in the energy balance of energy independent vending machines for cold products. The identification of an optimal solution is possible by using a simulator built in a 3D design environment and using software that allows the analysis of mechatronic systems. The simulator built and run in a virtual
environment, the simulator presented in the paper, allowed the determination of a correlation between the required power of the drive motor of the system and the loading of the delivery vat with cold products. The simulator allowed to verify the ergonomics of the cold products delivery area in the case of energy independent vending machine. Aspects of cold product delivery for the innovative, energyefficient SVIEE-R vending machine system
Performanţele termodinamice ale motoarelor termice de tracţiune 16V româneşti pentru locomotivele britanice clasa 56 Thermodynamic performances of romanian 16V traction engines for british class 56 locomotives George DUMITRU, Mirel UNGUREANU, Mircea DUMITRESCU, Marius BOLÂNU, Adrian Ilie DUŢAN, Răzvan Costin TUDOSE
Motoarele termice de tracţiune ale locomotivelor diesel electrice britanice clasa 56, denumite în Anglia „Gridirons (Grătare)”, au fost construite pentru 30 de locomotive la uzinele „Electroputere” din Craiova iar restul până la 135 de unităţi, au fost construite de consorţiul BREL (British Rail Engineering Limited) din Doncaster şi Crewe în perioada 1971-1984, pentru căile ferate din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord precum şi din statele membre ale Commonwealth. În prezent, această locomotivă se afă în exploatare în
număr de 35 unităţi şi este deţinută de operatori de transport feroviar precum: British Rail; English Welsh & Scottish; Colas Rail etc. Sursa de alimentare este un motor termic cu aprindere prin compresie model diesel şi cameră de ardere cu injecţie direct în volum (IDV) tip: 16RK3CT, în patru timpi, cu puterea instalată de 2423 [kW]. Alternatorul este model Brush, tip: BA1101A. Numărul cilindrilor este 16 V cu două distribuţii, transmisia electrică şi
motoarele electrice de tracţiune fiind de curent continuu, model Brush, tip TM73-62, pentru antreanarea individuală a boghiurilor motoare. Forţa de tracţiune la cârlig: 275 [kN]. Forţa de frânare: 588 [kN]. Formula osiilor: Co′Co′. Ecartament normal: 1435 [mm]. Viteza maximă: 129 [km/h]. Lungimea locomotivei peste tampoane: 19350 [mm]. Lăţimea: 2790 [mm]. Înălţimea: 3890 [mm]. Sarcina dinamică verticală totală (alimentată 2/3 cu apă,
combustibil şi nisip): 125 [t]. Sarcina dinamică verticală maxim admisă pe osie: 20,84 [t].
Locomotivele diesel electrice britanince clasa 56 au capacitatea maximă de încărcare a rezervoarelor pentru combustibil: 5200 [l]. The thermal traction engines of the British class 56 diesel electric locomotives, called in England "Gridirons", were built for 30 locomotives at the "Electroputere" plants in Craiova and the rest, up to 135 units, were built by the BREL consortium (British Rail Engineering Limited) of Doncaster and Crewe during 1971-1984, for the railways of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland as well as of the member states of the Commonwealth. Currently, this locomotive is in operation in the number of 35 units and is owned by railway transport operators such as: British Rail; English Welsh & Scottish; Colas Rail and so on. Power source: Diesel compression ignition thermal engine and combustion chamber with direct volume injection (IDV), type: 16RK3CT, in four strokes, with an installed power of 2423 [kW]. The alternator is a Brush model, type: BA1101A. The number of cylinders 16 V with two distributions, the electric transmission and the electric traction motors being direct current, Brush model, type TM73-62, for the individual driving of the motor bogies.
Traction force at hook: 275 [kN]. Braking force: 588 [kN]. Axle formula: Co′Co′. Normal gauge: 1435 [mm]. Maximum speed: 129 [km/h]. Locomotive length over buffers: 19350 [mm]. Width: 2790 [mm]. Height: 3890 [mm]. Total vertical dynamic load (2/3 fueled with water, fuel and sand): 125 [t]. Maximum permissible dynamic vertical axle load: 20.84 [t].
British Class 56 diesel electric locomotives have a maximum fuel tank loading capacity of: 5200 [l]. Thermodynamic performances of romanian 16V traction engines for british class 56 locomotives
Considerații asupra identificării defectelor în cazul motoarelor termice cu aprindere prin comprimare Considerations on the identification of defects in the case of thermal engines with compression ignition Bogdan Bebeselea, Mihail Savaniu, Cristian Pavel
În prezent există o gamă variată de motoare termice cu aprindere prin comprimare
(denumite curent Diesel) montate atât pe echipamente utilizate în diverse aplicații (generatoare, pompe, utilaje de constructii) cât și pe autovehicule rutiere. Evoluția sistemelor de injecție de la cele clasice la cele moderne common rail, a permis mărirea performanțelor motoarelor ca urmare a gestiunii electronice a sistemului de injecție dar și posibilitatea de a asigura funcționarea motoarelor, chiar dacă unele sisteme s-au defectat. Prezenta lucrare își propune, printr-un studiu experimental, să scoată în evidență compensarea defectării unui injector, în cazul funcționării motorului termic la
ralanti, defect care produce la nivelul motorului o funcționare care generează un alt spectru de frecvențe si amplitudini. Today there is a wide range of compression ignition (Diesel) thermal engines fitted both on equipment used in various applications (generators, pumps, construction machinery) and on road vehicles. The evolution of fuel injection systems from conventional to modern common rail systems has allowed for increased engine performance as a result of electronic management of the injection system and the possibility of ensuring engine operation even if some systems have failed. The present work aims, by means of an experimental study, to highlight the compensation of an injector failure, in the case of thermal engine idling operation, a failure that produces an engine operation generating a different frequency and amplitude spectrum. Considerations on the identification of defects in the case of thermal engines with compression ignition
Interacțiunea om-robot în ingineria robotică: tendințe, provocări și perspective Human-Robot interaction in robotics engineering: trends, challenges, and perspectives Dorin Mihail DINULESCU
Dinamismul vieții noastre actuale și modernizarea acesteia tot mai accentuată, au condus către apelarea din ce în ce mai insistentă la sistemele robotice și la roboții care ne sunt de folos, atât în îngrijirea personală, cât și în producție, sau în momentele în care avem nevoie de asistență medicală. Chiar dacă sistemele robotice și roboții ne sunt de folos, o anumită zona de acțiune a
acestora - cum ar fi ceea care impune interacțiunea roboților cu oamenii în mod direct, este legată de felul în care omul interacționează cu robotul. Subliniem aici domenii cum sunt: industria serviciilor, asistența la domiciliu sau îngrijirea medicală.
Prezentul articol își propune să analizeze perspectivele omenirii din punctul de vedere al interacțiunii om-robot, aspect care intră în sfera ingineriei robotice. Ne vom referi la aspecte pe care se bazează interacțiunea om-robot, cum sunt algoritmii de control, senzorii, designul ergonomic, precum și inteligența artificială. Subliniem totodată impactul asupra societății și
asupra valorilor etice ale acesteia The dynamism of our current and increasingly modernized life has led to a growing demand for robotic systems and robots that assist us in personal care, production, and moments when medical assistance is required. While these robotic systems and robots prove to be beneficial, a specific area that requires attention is their direct interaction with humans. This interaction is closely
linked to how humans engage with the robots. Notably, industries such as the service sector, home care, and medical assistance rely on this human-robot interaction.
This article aims to analyze the perspectives of humanity regarding human-robot interaction, a crucial aspect within the realm of robotics engineering. We will delve into the fundamental aspects of human-robot interaction, including control algorithms, sensors, ergonomic design, and artificial intelligence. Additionally, we will emphasize the societal impact and ethical considerations associated with this technological advancement. Human-Robot interaction in robotics engineering: trends, challenges, and perspectives
|
|
|
|
|