|
La inceputul acestui sezon estival, in comunitatea inginereasca din Romania a avut loc un eveniment editorial deosebit - aparitia tratatului "Vibratiile vehiculelor feroviare". Se cuvine sa-i acordam o atentie sporita, mai cu seama ca, distinsii autori - domnul prof. univ. dr. ing. Ioan SEBESAN si domnul conf. dr. ing. Traian MAZILU de la Universitatea "Politehnica" Bucuresti - sunt colaboratori de nadejde ai revistei noastre si vechi participanti la lucrarile Simpozionului Catedrei de Mecanica tehnica si Mecanisme (SIMEC), organizat de Universitatea Tehnica de Constructii din Bucuresti. Mentionam totodata ca volumul a vazut lumina tiparului in prestigioasa editura MATRIX ROM din Bucuresti condusa de reputatul profesor Iancu ILIE.
Pe parcursul celor 488 de pagini structurate in 14 capitole, autorii monografiei au dezvoltat problematica vibratiilor vehiculelor feroviare, abordand in mod sistematic aspectele esentiale ale acestui domeniu deosebit de interesant din punct de vedere stiintific. Sunt inserate in volum si cateva aplicatii practice remarcabile, mai ales in ceea ce priveste tehnica deplasarii trenurilor de mare viteza.
Lucrarea concretizeaza indelungata experienta in domeniu a autorilor, fiind alcatuita din numeroase contributii originale. Dintre contributiile remarcabile ale prof. univ. dr. ing. Ioan SEBESAN, aduse din inalta pozitie academica de conducator de doctorat, putem aminti: analiza si sinteza profilurilor cailor de rulare bazate pe metoda curbei de contact, cele vizand dinamica socurilor de atac aparute pe calea de rulare cu coturi continue si discontinue, precum si noutatile referitoare la abordarea vibratiilor de stick-slip ale osiilor motoare. Cele mai importante elemente originale revendicate de domnul conf. dr. ing. Traian MAZILU sunt: metoda bicontactului elastic pentru analiza miscarii de serpuire, metoda matricei Green a caii de rulare utilizata in studiul vibratiilor roata-sina, precum si inovatiile referitoare la alcatuirea modelului mecanic al caii de rulare.
Tratatul "Vibratiile vehiculelor feroviare" reprezinta o realizare stiintifica de exceptie, cu un grad mare de originalitate, care se va constitui cu certitudine ca un reper bine conturat in domeniul vast al teoriei vibratiilor sistemelor elastice.
Prin nivelul stiintific deosebit, cat si prin informatiile de specialitate, volumul se adreseaza cu precadere cercetatorilor din mediul academic, doctoranzilor din domeniul Transporturi si specialistilor care lucreaza in institutele de cercetare-proiectare.
COLEGIUL DE REDACTIE
Politica de confidentialitate. Prelucrarea datelor cu caracter personal
Politica de Cookies
|
|
|
|