Numarul 2/2024

Volumul 15 (2024), Nr. 2

Cercetări cu privire la aplicarea metodelor numerice pentru un echipament cilindric cu grosime variabilă solicitat la presiune interioară
Research on the application of numerical methods for a cylindrical equipment of variable thickness loaded at internal pressure
Gheorghe-Cosmin CIOCOIU, Ion DURBACĂ, Nicoleta SPOREA, Georgiana Luminiţa ENĂCHESCU, Georgiana-Daniela (Oprea) FLINTAȘU

Lucrarea prezintă rezultatele analizei numerice obținute în urma utilizării metodei elementului finit (MEF), efectuată pe un corp cilindric cu geometrie variabilă, solicitat la o presiune interioară, p=3 MPa . Lucrarea de faţă ia în discuţie cazul unei treceri fără racordare de la o grosime a peretelui la una mai redusă, caz în care se investighează valorile deformaţiilor liniare specifice şi tensiunile corespunzătoare. În acest scop, a fost realizat un model geometric construit în Inventor Professional și apoi importat în Nastran In-CAD pentru calculul MEF al obiectului.
This paper presents the results of the numerical analysis obtained using the finite element method (FEM), performed on a cylindrical body with variable geometry, loaded at an internal pressure, p = 3MPa . The present paper considers the case of an uncooled transition from a wall thickness to a smaller wall thickness, in which case the values of the specific linear deformations and the corresponding stresses are investigated. For this purpose, a geometrical model built in Inventor Professional and then imported into Nastran In-CAD for the finite element method calculation of the object.

Research on the application of numerical methods for a cylindrical equipment of variable thickness loaded at internal pressure

Considerații privind timpul de utilizare a unei proteze totale de șold
Considerations concerning the hip surgery using time after arthroplasty
Radu VIŞAN, Marjan MIHAJLOV, Florin BAUŞIC

Articolul are ca obiectiv determinarea timpului de utilizare a unei proteze totale de şold în vederea efectuării unor exerciții de recuperare propuse de către kinetoterapeut.
The purpose of this article is to determine the time of use of a total hip prosthesis in order to perform some recovery exercises proposed by the physiotherapist.

Considerations concerning the hip surgery using time after arthroplasty

Fenomene de conducţie electrică specifice instalaţiilor de forţă ale locomotivelor electrice de curent continuu, tratate cuantic
Electrical conduction phenomena specific to power plants of electric direct current locomotives, quantumly treated
George DUMITRU, Mirel UNGUREANU, Radu Teodor COSTACHE, Mircea DUMITRESCU, Marius BOLÂNU, Silviu BĂDĂRĂU

Dispozitivele electronice actuale sunt realizate din materiale semiconductoare, care formează din punctul de vedere al conductivităţii electrice, o categorie intermediară între metale şi izolatoare. Semiconductoarele permit (la T>0K) conducţia curentului electric, iar între banda de valenţă (BV) şi banda de conducţie (BC) există o bandă interzisă (BI).
Current electronic devices are made of semiconductor materials, which form an intermediate category between metals and insulators from the point of view of electrical conductivity. Semiconductors allow (at T>0K) the conduction of electric current, and between the valence band (BV) and the conduction band (BC) there is a band gap (BI).

Electrical conduction phenomena specific to power plants of electric direct current locomotives, quantumly treated

Provocări ale comunicațiilor mobile de nouă generație în căile ferate
Challenges of mobile communications next generation in railways
Alexandru BADEA, Gabriel POPA, Elena Geanina BIBIRE, Adrian Ioan MUNTEAN, Constantin BIBIRE, Claudiu-Nicolae BADEA

Noua generație de comunicații mobile în domeniul feroviar va fi orientată către toate sectoarele specifice, toate serviciile, toate legăturile și către asigurarea unei securități puternice. Se așteaptă ca acestea să înlocuiască complet sistemul existent, și să ofere suport video de conducere automată și de siguranță a circulației trenurilor. Serviciile de monitorizare și alte servicii oferă servicii de transmitere a informațiilor de mare viteză, care sunt platforma de transport a informațiilor a Internetului feroviar și baza pentru asigurarea siguranței operațiunilor feroviare de mare viteză. Aceasta se poate transpune ca o Integrare de percepțiecomunicare, prin fuziunea cu inteligența digitală de ultimă generație. Teoria matricei de tip și proprietățile fizice și electromagnetice ale noilor materiale oferă suport teoretic de bază pentru aplicații de ultimă oră pentru dezvoltarea de comunicații mobile de nouă generație în căile ferate prin utilizarea tehnologiei wireless de înaltă precizie. Planificarea și optimizarea rețelei, tehnologia de integrare a modelării informațiilor despre clădire (BIM), realitatea augmentată (AR) și digitalizarea vor oferi suport tehnic pentru dezvoltarea comunicațiilor mobile de nouă generație în căile ferate, atât în prezent cât și în viitor. În implementarea sa, noua generație de sisteme de comunicații mobile feroviare trebuie să stabilească șase concepte de proiectare „gestionabile, controlabile, credibile, vizibile, fiabile și măsurabile” și trebuie să rezolve problema resurselor limitate de frecvență și a noilor nevoi.
The new generation of mobile rail communications will be geared towards all rail sectors, all services, all links and strong security. It is expected to completely replace the existing system, and provide video support for automated driving and train traffic safety. Monitoring and other services provide high-speed information transmission services, which are the information transport platform of the railway Internet and the basis for ensuring the safety of high-speed railway operations. This can be transposed as Perception-Communication Integration, through the fusion of new digital intelligence. Type matrix theory and physical and electromagnetic properties of new materials provide basic theoretical support for cutting-edge application for the development of next-generation mobile communications in railways by using high-precision wireless technology. Network planning and optimization, building information modeling (BIM) integration technology, augmented reality (AR) and digitization will provide technical support for the development of next-generation mobile communications in railways, both now and in the future. In its implementation, the new generation of railway mobile communication systems must establish six design concepts of "manageable, controllable, credible, visible, reliable and measurable" and must solve the problem of limited frequency resources and new needs.

Challenges of mobile communications next generation in railways

Caracteristici de frânare şi de aderenţă pentru vehiculele feroviare cu boghiuri pe două osii
Braking and traction characteristics for railway vehicles with two axle bogies
George DUMITRU, Mirel UNGUREANU, Radu Teodor COSTACHE, Elisabeta CRĂCIUN BOJE, Răzvan Costin TUDOSE, Adrian Ilie DUŢAN

În timpul mersului, asupra unui tren acţionează doua grupe principale de forţe și anume forţe rezistenţe si forţe active. Forţele rezistenţe sunt orientate contrar sensului de mers, adică se opun înaintării trenului. Totalitatea acestora formează rezistenţa R la rulare a trenului. Aceste rezistenţe sunt cauzate de frecările dintre fusurile osiilor şi cuzineţi (lagărele cu rulmenţi), frecările de rostogolire între roţi şi şine, rezistenţelor căii de rulare precum şi aerului, la care se adaugă alte rezistenţe de natură mecanică la înaintare. Forţele active sunt orientate în sensul de mers şi provoacă mişcarea trenului. Aceste forţe active sunt create de către motoarele de tracţiune, iar totalitatea lor formează forţa de tracţiune F.
During the journey, two main groups of forces act on a train, namely resistance forces and active forces. The resistance forces are oriented against the direction of travel, that is, they oppose the train's progress. All of them form the resistance R when the train is running. These resistances are caused by the friction between the axle shafts and bearings (bearings with bearings), the rolling friction between the wheels and the rails, the resistance of the track and the air, to which are added other resistances of a mechanical nature when moving forward. The active forces are oriented in the direction of travel and cause the movement of the train. These active forces are created by the traction motors, and their totality forms the traction force F.

Braking and traction characteristics for railway vehicles with two axle bogies

Sisteme de îmbinare mecanică a barelor de armătură
Mechanical connection systems for reinforcing bars
Cristina SESCU-GAL, Cătălin FRÂNCU

Lucrarea prezintă sistemele mecanice utilizate pentru realizarea îmbinărilor la barele de armătură. Dispozitivele sunt constituite dintr-un manșon/cuplă și bare de armătură cu profil periodic. Modul de îmbinare se realizează fie prin prelucrarea mecanică prin filetare a manșonului/cuplei la interior, respectiv a barelor de armătură la exteriorul acestora, fie prin utilizarea unor elemente de îmbinare cu bolțuri. Indiferent de modul de realizare a îmbinării mecanice a barelor, este necesar ca aceasta să satisfacă cerințele de rezistență la solicitările elementului structural la care se utilizează armătura îmbinată.
This paper presents the mechanical systems used to make joints in reinforcing bars. The devices consist of a sleeve/plate and reinforcing bars with a periodic profile. The connection is achieved either by mechanical machining by threading the sleeve/plate on the inside and the bars on the outside, or by using bolted connection elements. However the mechanical connection of the bars is achieved, it is necessary that it meets the resistance requirements of the structural element on which the joint reinforcement is used.

Mechanical connection systems for reinforcing bars

 
© 2025 Sinteze de mecanica teoretica si aplicata. Toate drepturile rezervate.