VOLUMUL DE UZURĂ LA CONTACTUL LINEAR ĪNTRE POLIMERII ARMAȚI CU FIBRE DE STICLĂ ȘI SUPRAFAȚA METALICĂ VOLUME OF WEAR TO THE LINEAR CONTACT BETWEEN POLYMERS ARMED WITH GLASS FIBERS AND METAL SURFACE Dorin RUS
Am arătat īn acest articol, grafic și analitic evoluția uzării suprafeței metalice īn
contact cu polimerii armați. Uzarea este un proces foarte complex fiind īnsoțit de fenomene
de coroziune și abraziune. Modificarea unui parametru de intrare (sarcină, viteză,
temperatură, cantitatea de fibre de sticlă din polimer) poate modifica fundamental evoluția
uzării suprafeței metalice. Evoluția īn timp a uzării depinde de evoluția coeficientului de
frecare pentru diferite epruvete metalice. Am folosit metoda wear inprint pentru partea
experimentala scoțānd īn evidență volumul de uzură. Am facut o legatură īntre cazul teoretic
și cel experimental. I have shown in this paper, graphically and analytically, the evolution of metal
surface wear in contact with armed polymers. Welding is a very complex process
accompanied by corrosion and abrasion phenomena. Changing an input parameter (load,
speed, temperature, amount of glass fiber in the polymer) can fundamentally change the
evolution of metal surface wear. The evolution over time of wear depends on the friction
coefficient evolution for different metal specimens. I used the wear-inprint method for the
experimental part, highlighting the wear volume. I have made a connection between the
theoretical and the experimental case. VOLUME OF WEAR TO THE LINEAR CONTACT BETWEEN POLYMERS ARMED WITH GLASS FIBERS AND METAL SURFACE
IMPORTANȚA TEMPERATURII LA CONTACTUL LINEAR USCAT ĪNTRE O SUPRAFAȚĂ METALICĂ ȘI POLIMERII ARMAȚI CU FIBRE DE STICLĂ THE IMPORTANCE OF TEMPERATURE TO DRY LINEAR CONTACT BETWEEN A METAL SURFACE AND POLYMERS ARMED WITH GLASS FIBERS Dorin RUS
Īn acest articol am făcut o prezentare calitativă bazată pe date experimentale,
determinānd evoluția coeficientului de frecare, temperatura de contact și uzarea suprafeţei
metalice. Aceste determinări au fost făcute ȋn cazul unui contact linear uscat īntre un polimer
compozit termoplastic armat cu fibre de sticlă și diferite suprafeţe metalice. A fost măsurată
temperatura de contact īn timpul transferului de material termoplastic īn funcție de cantitatea de
fibre de sticlă conţinută de polimerul compozit. Au fost ȋnregistrate viteza de alunecare și sarcina
normală. A fost studiată natura uzării pentru evoluția ȋn timp a tribosistemului. In this article I made a qualitative presentation based on experimental data,
determining the evolution of friction coefficient, contact temperature and wear of the metal
surface. These determinations were made in the case of dry linear contact between a thermoplastic
composite polymer reinforced with glass fibers and various metal surfaces. The contact
temperature was measured during the transfer of thermoplastic material according to the amount
of glass fibers contained in the composite polymer. The sliding speed and normal load were
recorded. The nature of wear and tear has been studied for the evolution of the tribosystem in
time. THE IMPORTANCE OF TEMPERATURE TO DRY LINEAR CONTACT BETWEEN A METAL SURFACE AND POLYMERS ARMED WITH GLASS FIBERS
MORI VIBRATOARE ALE UNOR CUNOSCUTE FIRME PRODUCĂTOARE DE ECHIPAMENTE PENTRU PROCESE INDUSTRIALE VIBRATOR MILLS OF SOME KNOWN COMPANIES EQUIPMENT MANUFACTURERS FOR INDUSTRIAL PROCESSES Prof.univ.dr.ing. Cristian PAVEL, Ing.drd. Marina DOGARU
Acest articol constituie o pledoarie pentru utilizarea morilor vibratoare ȋn
detrimentul celor tubulare clasice (centrifugale). După trecerea ȋn revistă a avantajelor
utilizării morilor vibratoare, autorii și-au focalizat analiza asupra prezentării produselor
firmelor General Kinematics (S.U.A.) și TENCAN (China). Sunt precizate și multiplele
posibilităţi de ȋmbunătăţire ale performanţelor celor două variante constructive abordate. This article is a pleading for the use of vibratory mills in detriment to classical
(centrifugal) tubulars mills. After reviewing the benefits of using vibratory mills, the authors
focused their analysis on the presentation of the products of General Kinematics (USA) and
TENCAN (China). There are also many possibilities to improve the performance of the two
constructive approaches approached. VIBRATOR MILLS OF SOME KNOWN COMPANIES EQUIPMENT MANUFACTURERS FOR INDUSTRIAL PROCESSES
ABORDĂRI TEORETICE ALE CONTROLULUI ACTIV LINIAR ȘI NELINIAR LA VEHICULELE FEROVIARE THEORETICAL APPROACHES OF LINEAR AND NON-LINE ACTIVE CONTROL ON RAILWAY VEHICLES George MICU, Gabriel POPA, Crina BADEA, Alin NICHE, Marius BOLĀNU, George DUMITRU
Īn contextul comun al schimbărilor din lumea căilor ferate, al extinderii
transportului feroviar și al controlului activ, această lucrare propune o reflecție asupra
conceptului de suspensii active și a aplicării acestora la vehiculele feroviare. Contribuțiile
majore ale acestei lucrări se regăsesc īn sintezele legilor de control (legi optime și legi
neliniare optime), generarea noilor concepte precum controlul global (controlul simultan al
mișcărilor transversale și al mișcărilor verticale ale vehiculului), și controlul teoretic (control
adaptiv folosind o combinație liniară de legi optime, combinația liniară fiind asigurată prin
ponderarea printr-un calcul logic). Cunoașterea sistemului feroviar și dorința de a construi
modele realiste au permis stabilirea simulărilor care indică cāștiguri semnificative a mersului
vehiculelor feroviare. Alegerea noilor tehnologii - acționarea electromecanică - este, de
asemenea, inovatoare īn această gamă de putere pentru controlul mișcării structurilor mobile
mari. In the context of changes in the railways world, the expansion of rail transport and
active control, this paper proposes a reflection on the concept of active suspensions and their
application to railway vehicles. The major contributions of this paper are found in the
synthesis of control laws (optimal laws and optimal nonlinear equations), the generation of
new concepts such as global control (simultaneous control of transverse movements and
vertical movements of the vehicle), and theoretical control (adaptive control using a
combination linear equations, the linear combination being ensured by weighting through a
logical calculation). Knowledge of the railway system and the desire to build realistic models
have allowed the establishment of simulations that indicate significant gains in rail vehicles.
The choice of new technologies - electromechanical drive - is also innovative in this power
range to control the movement of large mobile structures. THEORETICAL APPROACHES OF LINEAR AND NON-LINE ACTIVE CONTROL ON RAILWAY VEHICLES
SUSPENSIA SECUNDARĂ ACTIVĂ A VEHICULULUI FEROVIAR ACTIVE SECONDARY SUSPENSION OF THE RAILWAY VEHICLE Marin PREDA, Lucian BLAGA, George MICU, Dragoş Marian BALINT, Claudiu-Nicolae BADEA, George DUMITRU
Multe concepte diferite de suspensie activă pentru a īmbunătăți confortul mersului
la vehiculele feroviare au fost cercetate de-a lungul anilor. De obicei, este examinat controlul
simultan al mai multor modele. Această secțiune oferă o imagine de ansamblu asupra altor
studii de cercetare care utilizează dinamică și / sau controlul cvasi-static pentru īmbunătățirea
confortului mersului, urmate de implementările practice ale unor astfel de concepte. Īn plus,
cercetarea și compararea a două metode de control, elasticitate infinită și controlul elastic
fără amortizare, a fost efectuată īn cadrul acestei lucrări. Sunt prezentate conceptele acestor
două metode, care se referă la studiile anterioare. Many different concepts of active suspension to improve ride comfort in rail vehicles
have been investigated throughout the years. Usually, simultaneous control of several modes is
examined. This section gives an overview of other research studies applying dynamic and/or
quasi-static control to improve ride comfort, followed by practical implementations of such
concepts. Further, investigation and comparison of two control methods, sky-hook damping
and H∞ control, has been performed within this work. The concepts of these two methods are
presented, referring to previous research studies. ACTIVE SECONDARY SUSPENSION OF THE RAILWAY VEHICLE
METODĂ ȘI DISPOZITIV PENTRU MONITORIZAREA ȊN TIMP REAL A CORPULUI UMAN SUPUS ACŢIUNII VIBRAŢIILOR METHOD AND DEVICE CONCERNING THE REAL TIME MONITORING OF THE HUMAN BODY VIBRATIONS Florin BAUŞIC , Daniel TOADER, Alexandra BAUŞIC
Īn cadrul prezentului articol se propune o metodă și un dispozitiv de
monitorizare ȋn timp real a vibraţiilor corpului uman aflat ȋn mișcare. Metoda constă īn
monitorizarea semnalelor transmise de un set de traductori de acceleraţii montaţi prin
intermediul unui dipozitiv, de concepţie proprie, pe pacienţii care prin natura meseriei
sunt supuși acţiunii vibraţiilor mecanice. This paper focuses on a method and a monitoring device in real time of the
human body vibrations. This method consists in on-line monitoring of the signals received
via accelaration transductors placed on a new device on different patients, who undergo
the action of mechanical vibrations on a daily basis. METHOD AND DEVICE CONCERNING THE REAL TIME MONITORING OF THE HUMAN BODY VIBRATIONS
UNELE ASPECTE CONSTRUCTIVE REFERITOARE LA CONCASOARELE CU VALŢURI (CU CILINDRI) SOME CONSTRUCTIVE ASPECTS RELATING TO CRUSHER ROLLS (WITH CYLINDERS) Cristian PAVEL, Amelitta LEGENDI
Autorii acestui articol și-au propus să prezinte cāt mai detaliat principalele aspecte
constructive referitoare la concasoarele cu valţuri (cu cilindri). Se insistă ȋn mod deosebit asupra
variantelor constructive produse de consorţiul american PIONEER, alcătuite din trei cilindri,
evidenţiindu-se potenţialul acestora, precum și multiplele posibilităţi de ȋmbunătăţire a
performanţelor ȋn exploatare. The authors of this article have proposed to present as much as possible the main
constructive aspects of roller crushers (with cylinders). Special emphasis is placed on the constructive
variants produced by the three-cylinder PIONEER American consortium, highlighting their potential
as well as the many possibilities to improve performance in operation. SOME CONSTRUCTIVE ASPECTS RELATING TO CRUSHER ROLLS (WITH CYLINDERS)
|