Particularităţi privind calculul indicatorilor de producţie în sectorul de activitate feroviară PARTICULARITIES RELATING TO THE CALCULATION OF PRODUCTION INDICATORS IN THE RAILWAY ACTIVITY SECTOR Elisabeta CRĂCIUN BOJE, Lucian BLAGA, Gabriel POPA, Marius BOLÂNU, Georgel Marian DRAGNE, George DUMITRU
Societatea comercială sau firma reprezintă entitatea care a fost înfiinţată cu scopul
precis al atingerii unor obiective. Această entitate va achiziţiona o serie de „inputuri” care
reprezintă factorii de producţie care vor fi combinaţi în vederea obţinerii producţiei, respectiv
a „outputului”. „Inputurile” se achiziţionează din piaţa factorilor de producţie, costurile
firmei fiind definite de contravaloarea „inputurilor”. În derularea acestui proces urmează
etapa vânzării producţiei care face obiectul veniturilor firmei, pe piaţa liberă a bunurilor şi a
serviciilor, în esenţă producţia fiind procesul transformării „inputurilor” în „outputuri”.
Cuvinte cheie: producţie, factori, vectori, funcţii, mulţimi, venituri, costuri. The company or the firm is the entity that was set up with the precise purpose of
achieving goals. This entity will acquire a series of "inputs" that represent the factors of
production to be combined in order to obtain output, respectively "output". The "Inputs" are
purchased from the factories' production market, the costs of the company being defined by the
value of the "inputs". The process of selling the production that is the subject of the company's
revenue, in the free goods and services market, is essentially the process of transforming inputs
into "outputs". PARTICULARITIES RELATING TO THE CALCULATION OF PRODUCTION INDICATORS IN THE RAILWAY ACTIVITY SECTOR
STADIUL ACTUAL ŞI TENDINŢE ÎN DOMENIUL SISTEMELOR DE PARCARE PENTRU ZONE REZIDENŢIALE THE PRESENT STAGE AND TENDS IN THE CAR PARKING SYSTEMS FIELD USED FOR RESIDENTIAL AREAS Aurelian GAIDOŞ, Amelitta LEGENDI, Oana TONCIU
Această lucrare prezintă câteva sisteme noi de parcare auto utilizate în prezent pentru
a deservi necesităţile actuale ale conducătorilor auto pentru spaţii de parcare. Traficul a devenit
din ce în ce mai dinamic şi aglomerat odată cu dezvoltarea transportului urban. Astfel, se
prezintă o soluţie inovatoare pentru spaţiul de parcare şi anume sistemul mecanic de parcare
auto ce deserveşte zonele rezidenţiale. În cadrul acestui articol se fac unele precizări privind
construcţia şi modul de lucru al sistemelor de parcare mecanice utilizate pentru zone
rezidenţiale. Autorii realizează o clasificare generală a acetui tip de sisteme de parcare.
Cuvinte cheie: parcare auto; sisteme mecanice de parcare; parcare rezidenţială This paper focuses some new car parking systems used nowadays to serve the car
owners’ tremendous necessity for parking spaces. Traffic has become more and more dynamic
and crowded with the development of urban transport.So, an innovative solution for the parking
space is presented, namely the mechanical car parking system, serving the buildings in the
residential areas.This article provides some insights into the construction and working aspects
regarding this parking system type. THE PRESENT STAGE AND TENDS IN THE CAR PARKING SYSTEMS FIELD USED FOR RESIDENTIAL AREAS
AJUSTAREA MODELULUI CU DOUĂ METODE PARALELE PENTRU DERIVAREA ECUAȚIILOR DE MIȘCARE A BOGHIULUI MODEL ADJUSTMENT WITH TWO PARALLEL METHODS FOR DERIVATION OF THE BOGIE MOTION EQUATIONS Lucian BLAGA, Alexandru BADEA, Pompiliu CONSTANTIN, Dragoş Marian BALINT, Claudiu-Nicolae BADEA, George DUMITRU
În prezenta lucrare este arătată importanța studiului mișcărilor laterale aleatorii ale
boghiului. Pentru comparații între teorie și experimente este necesară definirea unui criteriu
de echivalență. Această lucrare este dedicată descrierii tehnicii de ajustare a modelului ales.
Au fost depuse multe eforturi în derivarea ecuațiilor diferențiale care descriu mișcările
vehiculelor feroviare, atât în studiile orientate matematic, cât și din punct de vedere fizic. Au
fost efectuate în mod independent numeroase experimente în paralel. Valorile parametrilor din
ecuațiile diferențiale au fost alese în mod obișnuit în funcție de derivările teoretice. Dar pentru
câțiva parametri, valorile teoretice nu au fost încă susținute de dovezi experimentale pentru
vehiculele care rulează de-a lungul căii. Acest lucru este cu siguranță cazul conicității
echivalente și al rigidității gravitaționale. Corespondența slabă dintre teorie și experimente se
poate datora unor termeni incompleți în ecuațiile diferențiale sau unor valori aproximative ale
parametrilor din descrierile utilizate până acum. Ambele posibilități sunt analizate în această
lucrare. Cu o structură cunoscută a modelului matematic, o estimare corectă a parametrilor,
tehnica va produce valori ale parametrilor pentru o corespondență optimă între teorie și
experimente. Prin ajustarea parametrilor într-un model analogic, diferența dintre deplasările
teoretic așteptate și deplasările determinate experimental ale unui boghiu poate fi redusă la
minimum. De asemenea, estimările parametrilor pot fi utilizate ca dovezi experimentale pentru
o descriere a forțelor de alunecare relativă, a conicității echivalente și a efectului de rigiditate
gravitațională. Corespondența dintre teorie și experimente este o indicație pentru exactitatea
descrierii mișcărilor modelului. In this paper, the estimation of parameters applies to the random lateral movements
of railway vehicles. For comparisons between theory and experiments, it is necessary to define
an equivalence criterion. This paper is dedicated to describing the technique of adjusting the
chosen model. Numerous efforts have been made to derive the differential equations describing
the movements of railway vehicles both in mathematically and physically oriented studies.
Several parallel experiments were performed independently. The parameter values from
differential equations were typically chosen depending on the theoretical derivations. But for
some parameters, the theoretical values have not yet been supported by experimental evidence
for vehicles running along the rail path. This is certainly the case of equivalent conicity and gravity rigidity. The minimal correspondence between theory and experiments may be due to
incomplete terms in differential equations or approximate values of parameters in the
descriptions used so far. Both possibilities are discussed in this paper. With a known structure
of the mathematical model, an accurate estimation of the parameters, the technique will
produce parameter values for an optimal correspondence between theory and experiments. By
adjusting the parameters in an analogue model, the difference between the expected theoretical
displacements and the experimentally determined displacements of a bogie can be reduced to a
minimum. Moreover, the parameters estimates can also be used as experimental evidence for a
description of relative sliding forces, equivalent conicity and gravity rigidity. The
correspondence between theory and experiments is an indication of the accuracy of the
description of model movements.
Keywords: relative slide, equivalent conicity, gravity rigidity, lateral displacements, bogies. MODEL ADJUSTMENT WITH TWO PARALLEL METHODS FOR DERIVATION OF THE BOGIE MOTION EQUATIONS
ELEMENTE DE MODELARE 3D ALE UNEI STRUCTURI CU SIMETRIE DE REVOLUȚIE AXISYMMETRIC PRESSURE VESSEL 3D MODELING ALGORITHM MOCANU Ştefan, Ș.l.univ.dr.ing
Articolul de mai jos prezintă una dintre cele mai simple variante de modelare ale unui recipient sub
presiune de formă sferică; cheia de boltă a simplității tratării o constituie tocmai utilizarea simetriei de
revoluție a recipientului, prin intermediul capacităților specifice ale suitei de modelare SolidWorks. The present paper presents one of the simpliest hence straightforward methods for a given axisymmetric
pressure vessel 3D modeling; in order to achieve the mentioned goals, specific SolidWorks capabilities
are used. AXISYMMETRIC PRESSURE VESSEL 3D MODELING ALGORITHM
ANALIZA DINAMICĂ A SISTEMELOR MECANICE CU REAZEME ELASTOMERICE. MODELUL VOIGT-KELVIN DYNAMIC ANALYSIS OF THE MECHANICAL SYSTEMS WITH ELASTOMERIC BEARINGS. VOIGT-KELVIN MODEL Nicuşor DRĂGAN
ANALIZA DINAMICĂ A TRANSPORTOARELOR VIBRATOARE MODELATE CA SISTEME MECANICE ELASTICE CU TREI GRADE DE LIBERTATE THE DYNAMIC ANALYSIS OF THE VIBRATING CONVEYORS MODELED AS 3DOF MECHANICAL ELASTIC SYSTEMS Gianina Cornelia SPÂNU (ŞTEFAN), Aurora Maria POTÎRNICHE, Gigel Florin CĂPĂŢÂNĂ
Modelarea dinamică a transportoarelor vibratoare și a alimentatoarelor consideră
că organul de lucru al acestora este solid rigid rezemat elastic, cu un singur grad de libertate
dinamică. Aceste ipoteze conduc la relaţii simplificate de calcul, care sunt utile în proiectarea
și activitatea de exploatare, dar nu pot explica fenomene precum puterea mare necesară pentru
antrenare, aglomerări ale materialului transportat în anumite zone ale jgheabului, fenomene
rezonatorii la alte frecvenţe decât cea proprie, etc. În această lucrare, este prezentată analiza
dinamică a unui transportor vibrator inerţial cu două mase excentrice modelat ca un sistem
mecanic elastic cu trei grade de libertate. După determinarea ecuațiilor diferențiate de mișcare
ale organului de lucru, se determină amplitudinile vibrațiilor forțate și defazajele în punctele
de reazem și, pe baza acestora, energia și puterea necesară antrenării vibratorului inerţial. Usually, the dynamic models for vibratory conveyers and feeders considers them like
solid bodies with 1DOF. These hypothesis leads to simplified calculation formula, which are
useful in designing and in exploitation activity, but cannot explain phenomena like great power
required to drive, agglomerations of transported material in certain areas of the eaves, sub and
surharmonical resonances, a.s.o. In this paper, there is presented the model of a two eccentric
masses inertial vibratory conveyer modeled as a solid body with 3DOF. After the determination
of the differential moving equations of the organ to work written in displacements and in
deformations, there are determined the forced vibrations amplitudes and the phase differences
for the bearing points and, on the basis of those, the energy and power consumptions in order
to drive of the vibrating conveyer. THE DYNAMIC ANALYSIS OF THE VIBRATING CONVEYORS MODELED AS 3DOF MECHANICAL ELASTIC SYSTEMS
DINAMICA UNUI TRACTOR LA DEPLASAREA PESTE NEREGULARITĂȚILE UNUI TEREN AGRICOL DYNAMICS OF TRACTOR AT MOTION OVER THE IRREGULAR SURFACE OF AN AGRICULTURAL SOIL NĂSTAC Silviu, Conf. Dr. Ing., DEBELEAC Carmen, Conf. Dr. Ing.
În această lucrare autorii studiază oscilațiile verticale ale unui tractor cu plug în timpul
desfășurării procesului de lucru pe un teren agricol care are suprafața neregulată. Astfel, se face o
analiză comparativă a adâncimii de săpare a plugului în funcție de viteza de deplasare și, respectiv, de
profilul longitudinal al terenului pe care se deplasează utilajul, fiind evaluată abaterea adâncimii de
săpare a plugului față de adâncimea de referință. In this paper, the authors vertical oscilations of a tractor with plow during the working
process over the irregular surface of the agicultural terrain. Thus, the authors make a comparative
analysis between digging depth function as velocity motion and longitudinal profile of the terrain, the
deviation of the plowing depth from the reference depth is evaluated DYNAMICS OF TRACTOR AT MOTION OVER THE IRREGULAR SURFACE OF AN AGRICULTURAL SOIL
MODELAREA ȘI SIMULAREA SISTEMULUI HIDRAULIC DE ACȚIONARE A UNUI ECHIPAMENT DE SCARIFICARE MODELLING AND SIMULATION OF HYDRAULIC SYSTEM OF AN SCARIFIER EQUIPMENT DEBELEAC Carmen, Conf. Dr. Ing.
În lucrare autoarea studiază influența corelării comenzilor efectuate de operatorul
deservent al unui scarificator cu execuția mișcării echipamentului de lucru, evaluând timpul de
răspuns al sistemului la o comandă impusă și, respectiv, precizia execuției caracterizată de
abaterea de la valoarea impusă pe care trebuie să o atingă adâncimea de săpare. In this paper the authors study the influence of the correlation of the commands
performed by an operator of the scarifier with the execution of the movement of the working
equipment by evaluating the response time of the system to an imposed command and
respectively the precision of the execution characterized by the deviation from the value imposed
by it digging depth. MODELLING AND SIMULATION OF HYDRAULIC SYSTEM OF AN SCARIFIER EQUIPMENT
VIBRAȚIILE SISTEMULUI ANTEBRAȚ- BRAȚ MODELAT SUB FORMA UNUI MODEL BIOMECANIC CU DOUĂ GRADE DE LIBERTATE THE VIBRATIONS OF FOREARM-UPPERARM SYSTEM MODELED AS A BIOMECANICHAL MODEL WITH TWO DEGREES OF FREEDOM Marina DOGARU, Amelitta LEGENDI, Cristian PAVEL, Radu PANAITESCU-LIESS
Prezenta lucrare propune un model biomecanic cu două grade de libertate a
sistemului antebraț-braț, în care articulația cotului este privită ca o bară de torsiune de masă
neglijabilă. Acest model poate fi utilizat în studiul influenței fenomenelor vibratorii ce apar în
timpul lucrului cu unelte percutante asupra sistemului antebraț-braț.
Astfel, putem considera două fenomene perturbatorii, unul este dat de forța F ce acționează în
zona antebrațului (cauzată de unealta de lucru) și celălat dat de momentul rezistent M care
apare în zona umărului lucrătorului. This paper proposes a 2 DoF biomechanical model of the forearm-arm system where
the elbow joint is considered as negligible mass torsion bar. This model can be used in the study
of the influence of vibratory phenomena occurring while working with percussion tools on the
forearm-arm system.
Thus, there are two disturbing phenomena, one is given by the force F acting in the area of the
forearm (caused by the working tool) and the other given by the resistance moment M which
occurs in the area of the worker's shoulder. THE VIBRATIONS OF FOREARM-UPPERARM SYSTEM MODELED AS A BIOMECANICHAL MODEL WITH TWO DEGREES OF FREEDOM
|