CALCULUL SOLICITĂRILOR DINAMICE ECHIVALENTE ĪN SISTEMELE MECANICE DE TRANSMITERE A MIŞCĂRII CU ARBORI ELASTICI THE EQUIVALENT TORQUES CALCULATION FOR THE MECHANIC TRANSMISSION SYSTEMS WITH ELASTIC DRIVESHAFTS Nicuşor DRĂGAN
Articolul prezintă modelele fizice și matematice ale sistemelor mecanice cu elemente
elastice și / sau rigide, supuse unor sarcini dinamice: forțe și momente de cuplu. Scopul
studiului este de a stabili cāteva formule ușor de utilizat pentru a echivala aceste sarcini
dinamice īn orice punct al sistemului. Studiul are īn vedere atāt sistemele mecanice ideale
(fără pierderi de energie), cāt și sistemele reale īn funcție de eficiența lor mecanică. This article presents the physical and mathematical models of mechanical systems
with elastical and/or rigid elements, subjected to dynamical loads: forces and torques. The aim
of the study is to establish some formulas easy to use to equate these dynamical loads in any
point of the system. It had taken into account both the ideal mechanical systems (no energy
losses) and the real systems acc. to their mechanical efficiency. THE EQUIVALENT TORQUES CALCULATION FOR THE MECHANIC TRANSMISSION SYSTEMS WITH ELASTIC DRIVESHAFTS
ZGOMOTUL PRODUS DE VEHICULELE FEROVIARE ĪN CURBE THE RAILWAY WHEELS SQUEAL NOISE ON CURVES Claudiu-Nicolae BADEA, George MICU, Gabriel POPA, Crina BADEA, Melania DUMITRU, George DUMITRU
Prezenta lucrare face parte din cercetarea dinamicii căilor ferate. Īn cadrul acestei
linii de cercetare au fost dezvoltate modele dinamice pentru setul de roți, calea și interacțiunea
dintre ambele. Această interacțiune afectează diferite tipuri de uzură anormală, de exemplu
uzura ondulatorie a șinelor sau a roților, precum și probleme de zgomot. Zgomotul apare ca
unul dintre cele mai importante neajunsuri de mediu ale transportului feroviar. Deși nivelul
sonor al acestuia este mai mic decāt zgomotul provenit de la aeronave și de la traficul rutier și
este mai puțin deranjant īn ceea ce privește percepția la același nivel sonor, instalațiile
feroviare aflate īn vecinătatea zonelor urbane, sunt o sursă de disconfort considerabil pentru
locuitori. Prin urmare, operatorii de trafic, administratorii de infrastructură, producătorii de
trenuri și societatea īn general au tot interesul de a reduce zgomotul roată - șină. This paper is part of the research of the dynamics of railways. Within this line of
research, dynamic models for the wheelset, the track and the interaction between both of them
have been developed. This interaction affects different types of abnormal wear, e.g. rail
corrugation or wheel flats, as well as noise problems. Noise appears as one of the more
important environmental drawbacks of the railway transportation. Although its sound levels
are lower than noise from aircraft and road traffic and less annoying in perception at the same
sound level, railway facilities use to be located in the vicinity of urban zones being a source of
considerable annoyance for residents. Hence, traffic operators, IMs, train manufacturers and
society in general all have an interest in the reduction of wheel/rail noise. THE RAILWAY WHEELS SQUEAL NOISE ON CURVES
DINAMICA SISTEMELOR MECANICE ELASTICE 1DOF CU AMORTIZARE VĀSCOASĂ DE TIP ZENER. ANALIZA FACTORULUI DE AMPLIFICARE THE DYNAMICS OF THE 1 DOF MECHANICAL SYSTEMS WITH VISCOUS DAMPING ZENER MODEL. AMPLITUDE FACTOR ANALYSIS Gigel Florin CĂPĂŢĀNĂ, Aurora Maria POTĪRNICHE, Gianina Cornelia SPĀNU (ŞTEFAN)
Studiul unui sistem mecanic elastic cu un grad de libertate dinamică şi amortizare
vāscoasă presupune determinarea caracteristicilor de răspuns īn condiţii de solicitări
dinamice diverse, īn funcţie de parametrii structurali specifici sistemului. Īn lucrare se
analizează factorul de amplificare al răspunsului parametric al sistemului 1DOF īn funcţie de
amortizarea vāscoasă, model reologic Zener, la o solicitare dinamică prin forță armonică. Īn funcţie de mărimea amortizării vāscoase, de caracteristica structurală
elastică N a modelului Zener şi de caracteristica forţei perturbatoare armonice, sunt
reprezentate grafic curbele de răspuns ale factorului de amplificare şi sunt
analizate fenomenele de rezonanţă de amplitudine. The study of 1DOF elastic mechanical system with viscous damping consists of the
determination of the response characteristics in conditions of various dynamic loads,
depending on the structural specific parameters of the system. This paper is analyzing the
amplification factor of the parametric steady-state response of the 1DOF system with viscous
damping, Zener rheological model, perturbated by a harmonic force. Depending on
the viscous damping ratio, the elastic structural characteristic N of Zener model and the
harmonic perturbating force pulsation, the amplifier factor curves are drawn and the
amplitude resonance phenomena are analyzed. THE DYNAMICS OF THE 1 DOF MECHANICAL SYSTEMS WITH VISCOUS DAMPING ZENER MODEL. AMPLITUDE FACTOR ANALYSIS
ANALIZA DINAMICĂ A SISTEMELOR MECANICE DE TRANSMITERE CU ARBORI ELASTICI. DETERMINAREA MOMENTELOR DE TORSIUNE ECHIVALENTE THE DYNAMIC ANALYSIS OF THE MECHANICAL DRIVING SYSTEMS WITH ELASTIC SHAFTS. CALCULUS OF THE EQUIVALENT TORQUES Aurora Maria POTĪRNICHE, Gianina Cornelia SPĀNU (ŞTEFAN), Gigel Florin CĂPĂŢĀNĂ
Lucrarea prezintă etapele de realizare a modelelor dinamice de calcul (modele
fizice, modele matematice) pentru determinarea solicitărilor statice şi dinamice echivalente
specifice sistemelor mecanice cu arbori elastici şi angrenaje cu roţi dinţate. Aceste sisteme
sunt utilizate pentru pentru transmiterea şi transformarea mişcării de rotaţie din sistemele de
acţionare a maşinilor şi echipamentelor mecanice tehnologice. Studiul are īn vedere atāt
sistemele mecanice ideale (fără pierderi de energie), cāt și sistemele reale īn funcție de
randamentul mecanic. This study presents the dynamic calculation models (physical models, mathematical
models) in order to establish of the equivalent static and dynamic specific loads of the
mechanical systems with elastic shafts and gears. These drive systems are used for transmitting
and transforming the rotation motion of the technological mechanical equipments. The study
considers both ideal mechanical systems (no energy loss) and actual systems based on
mechanical efficiency. THE DYNAMIC ANALYSIS OF THE MECHANICAL DRIVING SYSTEMS WITH ELASTIC SHAFTS. CALCULUS OF THE EQUIVALENT TORQUES
ANALIZA TRANSMISIBILITĂŢII ŞI A GRADULUI DE IZOLARE LA VIBRAŢII PENTRU SISTEMELE MECANICE ELASTICE 1DOF CU AMORTIZARE VĀSCOASĂ DE TIP ZENER ANALYSIS OF THE TRANSMISSIBILITY RATIO AND THE ISOLATION DEGREE OF THE VIBRATION FOR 1DOF MECHANICAL SYSTEMS WITH ZENER VISCOUS DAMPING MODEL Gianina Cornelia SPĀNU (ŞTEFAN), Gigel Florin CĂPĂŢĀNĂ, Aurora Maria POTĪRNICHE
Articolul prezintă analiza parametrilor transmisibilitate şi grad de izolare la un
sistem mecanic elastic 1DOF cu element de amortizare vāscoasă de tip Zener. Modelul
reologic Zener este un model compus dintr-un model Maxwell īn paralel cu un model Hooke.
Dacă sistemul mecanic 1DOF este acţionat cu o forţă armonică, forța transmisă
fundaţiei este armonică şi defazată īn urma perturbaţiei. Caracteristicile dinamice parametrice
care sunt reprezentate grafic și analizate sunt transmisibilitatea T și gradul de izolare a
vibraţiilor I. The work presents the dynamic analysis of the transmissibility ratio and the isolation
degree of 1DOF mechanical elastic system with rheological Zener viscous damping. The
structure of the rheological Zener model consist in a Maxwell model in parallel with a Hooke
model. If the mechanical elastic system is perturbated by a harmonic force, the
transmitted force to the base is harmonic too, with a negative phase shift. The parametric
dynamic characteristics that are drawn and analyzed are the transmissibility ratio T and the isolation degree I ANALYSIS OF THE TRANSMISSIBILITY RATIO AND THE ISOLATION DEGREE OF THE VIBRATION FOR 1DOF MECHANICAL SYSTEMS WITH ZENER VISCOUS DAMPING MODEL
UTILIZAREA ALGORITMILOR GENETICI PENTRU DETERMINAREA RIGIDITĂȚII GLOBALE MAXIME A UNEI STRUCTURI GENETIC ALGORITHM APPROACH CONCERNING STRUCTURAL GLOBAL STIFFNESS OPTIMIZATION Radu PANAITESCU-LIESS, Ștefan MOCANU, Alexandru-Polifron CHIRIȚĂ, Marina DOGARU
O gamă de probleme de Rezistența materialelor se referă la determinarea valorii unui
anumit parametru geometric al unei scheme de rezemare propuse, īn vederea determinării
rigidității maxime a sistemului propus. O astfel de aplicație este rezolvată fie prin metode clasice
de calcul, fie prin intermediul metodei elementului finit. [1]
Lucrarea de față propune o altă modalitate de rezolvare a problemei și anume, prin intermediul
pachetului Global Optimization Toolbox din Matlab, demers necesar credem noi cu atāt mai
mult cu cāt studenții anului III de la secția de Mecatronică a facultății noastre tratează īn acest
mod, ȋn cadrul cursului de Inteligență Artificială, diferite aplicații. A significant array from Mechanics of Materials generic issues are geometrically
parameter related from support schematics point of view, hence the numerous stiffness
optimization calculus methods, classical approach either finite element method. [1]
The present paper proposes an alternate evaluation method based on Matlab Global
Optimization Toolbox package; genetic algorithm-based approach is currently implemented in
Artificial Intelligence course during the third year of study of Mechatronics Engineering branch
of development. GENETIC ALGORITHM APPROACH CONCERNING STRUCTURAL GLOBAL STIFFNESS OPTIMIZATION
OPTIMIZAREA MANAGEMENTULUI DE MEDIU LA FABRICAREA CIMENTULUI. INFLUENȚA ECHIPAMENTELOR ȘI A PARAMETRILOR DE FABRICAȚIE ASUPRA EMISIILOR OPTIMIZING ENVIRONMENTAL MANAGEMENT IN CEMENT MANUFACTURE. THE INFLUENCE OF EQUIPMENT AND MANUFACTURING PARAMETERS ON EMISSIONS Cristina SESCU-GAL
Cu fiecare zi suntem martorii schimbărilor climatice manifestate īn diferite moduri,
schimbări care sunt determinate, conform studiilor de specialitate, de creșterea nivelului de
emisii poluante. Cercetările sunt extinse la nivelul fiecărei ramuri economice cu scopul de a
găsi alternative la procesele de fabricație a produselor, dar și la găsirea unor produse
alternative al căror impact asupra mediului să fie nesemnificativ. Lucrarea abordează un
concept prin care se pot determina cele mai optime echipamente, procese și materiale utilizate
la fabricarea cimentului, īn vederea reducerii nivelului de emisii poluante. Every day, we are witnessing climate change manifested in different ways, changes
that are determined, according to specialist studies, by the increase in the level of pollutant
emissions. Research is extended to every economic branch in order to find alternatives to
product manufacturing processes, but also to find alternative products whose impact on the
environment is insignificant. The paper addresses a concept that can determine the most
optimal equipment, processes and materials used in cement manufacturing in order to reduce
the level of pollutant emissions. OPTIMIZING ENVIRONMENTAL MANAGEMENT IN CEMENT MANUFACTURE. THE INFLUENCE OF EQUIPMENT AND MANUFACTURING PARAMETERS ON EMISSIONS
|