STUDII PRIVIND EVIDENŢIEREA PROCESĂRII ALIAJELOR DE ALUMINIU (III) STUDIES CONCERNING THE ALUMINIUM ALLOYS POINTING OUT PROCESS (III) Indira ANDREESCU
METODE DE MODELARE A ELEMENTELOR GRANULARE TRIDIMENSIONALE METHODS OF MODELING THREE-DIMENSIONAL GRANULAR ELEMENTS Lucian BLAGA, George MICU, Gabriel POPA, Marin PREDA, Claudiu-Nicolae BADEA , George DUMITRU
Materialele granulare constituie o clasă de materiale compuse dintr-un număr mare
de entități elementare, așa numitele boabe. Aceste granule au adesea forme neregulate, iar
mărimea acestora variază între un micron și câteva zeci de metri în funcție de domeniul de
aplicare. Aceste materiale se regăsesc în multe domenii, geologie, construcții civile și
înțelegerea comportamentelor lor, care sunt complexe, este astăzi intens studiat. Astfel, în
funcție de eforturile aplicate acestui tip de mediu, se poate observa o evoluție comparabilă cu
cea a unui solid, a unui lichid sau a unui gaz în funcție de condițiile de funcționare. Un
material granular supus unor solicitări mecanice, cum ar fi tremuratul, vibrațiile, tinde să se
compenseze treptat. Această compactare implică constrângeri datorită geometriei și fricțiunii
dintre aceste particule. Studiul compactării, în special dinamica acestui fenomen la scară
largă, este rezultatul studiilor relativ recente. Se poate distinge două regimuri, dacă
accelerația depășește un anumit prag, atunci se observă că eșantionul se deplasează liber
între două mișcări verticale, fiind astfel supus șocurilor care determină stratul de densificare.
Dacă accelerația nu este suficientă, energia sistemului este disipată prin frecare Granular materials constitute a class of materials composed of a large number of
elementary entities, so-called grains. These granules often have irregular shapes and their size
varies between a micron and a few tens of meters depending on the scope. These materials are
found in many areas, geology, civil engineering, and the understanding of their behaviors,
which are complex, is today intensively studied. Thus, depending on the efforts made on this
type of environment, one can see an evolution comparable to that of a solid, a liquid or a gas
depending on the operating conditions. A granular material subjected to mechanical stresses,
such as trembling, vibration, tends to gradually offset. This compaction involves constraints
due to geometry and friction between these particles. The study of compaction, especially the
dynamics of this phenomenon on a large scale, is the result of relatively recent studies. Two
regimes can be distinguished, if the acceleration exceeds a certain threshold, then it is
observed that the sample moves freely between two vertical movements, thus being subjected
to the shocks that determine the densification layer. If the acceleration is not sufficient, the
system energy is dissipated by friction. METHODS OF MODELING THREE-DIMENSIONAL GRANULAR ELEMENTS
DINAMICA INTERACȚIUNII ROATĂ - ȘINĂ SUPUSĂ ANALIZEI CU ELEMENT FINIT PRIN METODA NELINIARĂ DYNAMIC INTERACTION WHEEL - RAIL ANALYZED NONLINEAR FINITE ELEMENT METHOD Lucian BLAGA, Crina BADEA, Alin NICHE, Marius BOLÂNU, Melania DUMITRU, George DUMITRU
Metodele elementului discret reprezintă o alternativă la o abordare a elementelor
finite de modelare a comportamentului materialelor granulare. Această lucrare este dedicată
studiului unei materii granulate supuse încărcărilor ciclice: balastul de cale ferată. Modelele
utilizate se bazează pe metoda Molecular Dynamics, dezvoltată după Cundall. Am ales
abordarea Nelineară a Dinamicii Contactului pentru metoda de rezoluție și prezentăm toate
aspectele tehnice pentru cazurile bidimensionale și tridimensionale. Această abordare a fost
mică sau nu a fost utilizată în domeniul feroviar. Utilizarea acestui tip de metodă este o
problemă industrială, într-adevăr poate îmbunătăți înțelegerea comportamentului balastului și
definește regulile de întreținere. Discrete element methods are an alternative to a finite element modeling approach
for granular material behavior. This paper is dedicated to the study of granular material
subjected to cyclic loading: the railway ballast. The models used are based on the Molecular
Dynamics method, developed after Cundall. We chose the Non Linear approach to Contact
Dynamics for the resolution method and we present all the technical aspects for twodimensional
and three-dimensional cases. This approach was small or not used in the rail
sector. Using this type of method is an industrial problem, it really can improve understanding
of the behavior of the ballast and defines the maintenance rules. DYNAMIC INTERACTION WHEEL - RAIL ANALYZED NONLINEAR FINITE ELEMENT METHOD
METODE DE MODELARE A INSTALAŢIILOR DE PREPARARE, CU RECICLARE, A MIXTURILOR ASFALTICE MODELING METHODS TO PREPARE FACILITIES, WITH RECYCLING OF ASPHALT MIXTURES Oana TONCIU, Aurelian GAIDOȘ, Amelitta LEGENDI
Această lucrare prezintă pe scurt trei metode moderne de modelare matematică care
pot fi aplicate pentru o descriere a fenomenelor și a fluxurilor de materiale și gaze ce se
produc în timpul proceselor de preparare cu reciclarea mixturilor asfaltice. Dintre aceste
metode a fost aleasă pentru detaliere, modelarea prin intermediul grafurilor. This paper briefly presents three modern mathematical modeling methods can be
applied towards the more reliable description of phenomena and materials and gas flows that
exist between components of facility equipment cooking with recycling asphalt materials. Of
these methods was chosen for application as user-friendly modeling using graphs. MODELING METHODS TO PREPARE FACILITIES, WITH RECYCLING OF ASPHALT MIXTURES
ANALIZA DINAMICĂ A PODURILOR DIN GRINZI DE BETON ARMAT - DETERMINAREA MODURILOR PROPRII DE VIBRAŢIE DYNAMIC ANALYSIS OF REINFORCED CONCRETE BRIDGES - MODAL CALCULUS (EIGENVALUES, EIGENFREQUENCIES) Nicuşor DRĂGAN
Lucrarea abordează comportarea unui pod realizat din grinzi de beton armat la
acţiuni dinamice externe provenite din traficul rutier sau/şi mişcări seismice. Astfel, se prezintă
modelul rigidului cu şase grade de libertate cu legături vâscoelastice triortogonale ce
schematizează aparatele de reazem din neopren. Sunt prezentate două studii de caz ale unor
rigide cu reazeme din neopren şi cu simetrii structurale care modelează o structură de pod din
grinzi de beton armat, punându-se în evidenţă influenţa coeficienţilor de elasticitate asupra
formei modurilor proprii de vibraţii. The paper presents the dynamic analysis of a bridge made of reinforced concrete
beams perturbed by external dynamic actions from road traffic and / or seismic movements. A
6DOF solid/body with triorthogonal viscoelastic bearings schematizing the neoprene support
devices is analyzed. Two case studies of 6DOF rigid-body with neoprene supports and
structural symmetries are presented; these model a bridge structure of reinforced concrete
beams, pointing the influence of stiffness on vibration modes (eigenvalues, eigenfrequencies). DYNAMIC ANALYSIS OF REINFORCED CONCRETE BRIDGES - MODAL CALCULUS (EIGENVALUES, EIGENFREQUENCIES)
ANALIZA DINAMICĂ A SISTEMELOR 1DOF CU REAZEME ELASTOMERICE. MODELUL REOLOGIC MAXWELL DYNAMIC ANALYSIS OF THE MECHANICAL SYSTEMS 1DOF WITH ELASTOMERIC BEARINGS. MAXWELL RHEOLOGICAL MODEL Gianina Cornelia SPÂNU (ŞTEFAN), Gigel Florin CĂPĂŢÂNĂ
CONSIDERENTE TEORETICE CU PRIVIRE LA ACȚIUNILE CARE APAR LA DEPLASAREA ÎN PANTĂ A ÎNCĂRCĂTORULUI CU CUPA ÎNCĂRCATĂ THEORETICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE ACTIONS THAT APPEAR TO MOVE ON SLOPE FOR A WHEEL LOADER WITH FULL BUCKET Carmen DEBELEAC, Conf. Dr. Habil. Ing.
În lucrare autoarea studiază stabilitatea unui încărcător cu o cupă la deplasarea
în pantă când apare și balansul brațului din cauza cupei încărcate cu sarcina nominală.
Scopul studiului constă în determinarea condiției impuse unghiului de înclinare al terenului
astfel încât să fie menținută stabilitatea utilajului la efectuarea acestei faze specifice ciclului
de lucru. In this paper the authors study the stability of the wheel loader to move on slope
simultaneously with the balance of the arm with full bucket task. The objective of this study
consist on evaluation of angle inclination of the terrain for maintaining of stability at execute
this specified task of working cycle. THEORETICAL CONSIDERATIONS ABOUT THE ACTIONS THAT APPEAR TO MOVE ON SLOPE FOR A WHEEL LOADER WITH FULL BUCKET
APLICAREA METODELOR DE MODELARE CINEMATICĂ DIN DOMENIUL ROBOȚILOR PENTRU AUTOMATIZAREA PODURILOR RULANTE MONOGRINDĂ APPLICATION OF KINEMATIC MODELLING METHODS FOR THE AUTOMATION OF MONO-BEAM BRIDGE CRANE Cătălin FRÂNCU, Cristina SESCU-GAL
Metodele de modelare a traiectoriilor utilizate în domeniul roboților industriali
pentru automatizarea proceselor tehnologice, se pot aplica și la alte sisteme mecanice, prin
asimilarea acestor sisteme unor roboți. Prezenta lucrare prezintă modelele cinematice directă
și invesă aplicate pentru podul rulant din cadrul laboratorului de Mașini de ridicat al
Facultății de Utilaj Tehnologic. Scopul urmărit este dat de posibilitatea de automatizare a
operațiilor efectuate de aceste instalații de ridicat, particularizat procesului tehnologic din
locul de montare. Trajectory modeling techniques used in the field of industrial robots for the
automation of technological processes can be applied to other mechanical systems by
assimilating these systems into robots. This paper presents the direct kinematic models and
investes applied for the mono-beam bridge crane in the Laboratory of Lifting machinery of the
Faculty of Technological Equipment. The aim is to automate the operations of these lifting
equipment, customized to the technological process at the assembly site. APPLICATION OF KINEMATIC MODELLING METHODS FOR THE AUTOMATION OF MONO-BEAM BRIDGE CRANE
|